Peacock Advertising Agency

It's not what you look at that matters. It's what you see.

"Vi hjälper företag och organisationer att växa i en ständigt uppkopplad och föränderlig värld."

Powerwoman

Anna Wretling är en fantastisk kvinna och inspiratör på rätt sätt - hon gör. Vi har haft förmånen att hjälpa till vid hennes lansering av varumärke och hemsida. Den här resan har bara börjat! www.powerwoman.com Fotograf Markus Kurn.

Vi förbättrar Apple

Appen Photosane för iOS släpptes i veckan. Apple har i iOS8-appen "Bilder" tagit bort funktionen "Kamerabilder", vilket störde oss och många andra användare världen över, så vi beslöt oss för att snabbt göra en bättre version av Apples produkt. På en vecka skapades Photosane från idé tills dess att den låg i Appstore. Allt gjordes in-house, t.ex gränssnitt, utveckling och grafik. Från det att appen skickades till Apple för godkännande så blev den godkänd efter endast 22 timmar! Vi gjorde även en liten reklamfilm, i en enda tagning. Ingen redigering har gjorts förutom intro, text-overlay och musik. Ladda ned Photosane från App Store nedan.

Våga prata om psykisk ohälsa!

Psykiatrifonden går ut med en kampanj med syftet att öka förståelsen för psykisk ohälsa och för att få in pengar till forskningen. Under #allakännernågon uppmanas alla till att visa sitt stöd genom att posta en "fingerhug" och prata om psykisk ohälsa. Läs mer om kampanjen på allakännernågon.se

Peacock leverar en fullständig kanalidentitet till TV4

Nya Peacock gör TV12:s kanalidentitet.

TV4 satsar på en ny kanal och Peacock har fått uppdraget att ta fram den nya kanalidentiteten. Resultatet kommer att börja sändas i början på mars 2014.

"Peacock har överlevererat på alla plan. De har ett helhetstänk som genomsyrar hela arbetsprocessen, och jag är supernöjd med resultatet."

- Teresa Hedlund, TV 4

Sobi anlitar Peacock för en global digital strategi inom CAPS.

Peacock har fått uppdrag av Sobi att utveckla en digital strategi för CAPS. Uppdraget är globalt och ämnet väcker ett stort personligt engagemang hos oss på Peacock.
 

"Peacock har inte bara olika kompetenser som möter Sobi’s behov - utan även konkreta och unika erfarenheter kring de olika terapiområden som Sobi verkar inom. Det gör vårt samarbete både djupare, effektivare och mer intressant på alla plan."

- Charlotte Ungerth Fastmarken, Global Brand Director, TA Inflammation

Peacock rekryterar Art Director Nina Berggren från DDB.

Från årskiftet har Peacock fått en ny medarbetare och partner. Nina kommer närmast från DDB där hon jobbat med kunder som SL, Willys, Nordea, Palatset, Trygg-Hansa, Telia, DFind m.fl.

"Vi är väldigt glada och stolta att Nina vill bli en del av oss. Hon delar min och Johans syn på vad vi vill göra framåt. Johan och Nina har jobbat tillsammans på både DDB och Fältman & Malmén så hon är ny i gänget och samtidigt inte!"

- David Schwieler, VD, Peacock

Kikkoman gör Vine-challenge under temat #taframdetbästa

Under december kommer Kikkoman att bjuda in till Vine-challenge där alla matintresserade kan dela med sig av sina kunskaper. Följ utvecklingen på www.taframdetbästa.se eller sök på #taframdetbästa i Vine-appen.

"Idag används Kikkoman oftast som "topping", d.v.s. du häller på det efter att maten är klar. Vad många inte känner till i Sverige är att Kikkoman är en fantastisk smakförhöjare som verkligen tar fram de bästa smakerna i den mat du lagar på ett helt annat sätt än vanligt salt."

- Annica Karlsson, Kock, Arvid Nordquist HAB

Kikkoman Sverige lanserar "Världens snabbaste kokbok"

Tid är idag bristvara och till vardags är det många som letar inspiration till kvällens middag. Därför släpper nu Kikkoman Sverige "Världens snabbaste kokbok" där ingen matlagningsinstruktion är längre än 6 sekunder. Kokboken tar sin start i Vine-appen. 

"Mycket av den matinspiration som finns tillgänglig idag är både lång och krånglig. För att mottagaren snabbt och enkelt ska få en bra uppfattning av hur en rätt görs och vad den innehåller valde vi att använda Vine-appen när vi spelade in kokboken. Här visar vi hur du gör t ex långkok på 6 sek, 3-rätters på 18 sek och fredagsmys på 6 sek."

- Monica Wadell, Nordisk Produktchef, Arvid Nordquist HAB.

Supporter.com väljer Peacock.

Supporter.com är en ny spelförmedlare (affiliate) som ger tillbaka en del av sin förtjänst till idrotten. Är du en supporter som gillar spel om pengar och samtidigt vill stötta dit lag i vått och torrt? Då är supporter.com något för dig. 

"Det är en otroligt spännande lansering. Både jag och David har jobbar väldigt mycket med spelbolag genom åren och de har länge sökt efter sätt att erbjuda långsiktiga emotionella värden istället för kortsiktiga bonusar. På det här sättet bygger både spelare och spelbolag ett djupare engagemang för idrotten, något som är bra för alla."

- Johan Dannemann, Peacock

Peacock hälsar "appexperten" Tommy Westerberg välkommen.

Tommy har flera egna appsuccéer i bagaget, varav en visades i Apples reklamfilm redan 2009. Förutom det har han även 20 års erfarenhet av systemutveckling både i Sverige och utomlands så det Tommy inte vet om teknik, det är inte värt att veta.

"Tommy är renässansmänniska och en viktig byggsten i nya Peacock. Han är ett tydligt exempel på en av de mixade kompetenser som vi vet kommer att ha stor betydelse för våra kunder (och för oss) i framtiden. Det här är Tommys första byråjobb."

- David Schwieler, VD

David Schwieler och Johan Dannemann tar över Peacock.

"Jag och Johan bestämde oss innan årsskiftet 12/13 för att göra något nytt tillsammans. Inte bara nytt för oss utan målet var att även försöka göra något nytt i den bransch vi älskar. Mitt i de diskussionerna blev vi kontaktade av Magnus Rosengren (styrelseordförande på Peacock) som erbjöd oss en intressant möjlighet att ta hand om och utveckla Peacock."

- David Schwieler, VD.

 

© Black Peacock AB. Drakens Gränd 2, 111 30 Stockholm.

 +46-709380426   hello@peacock.se